Thursday, April 29, 2010

ေဆာင္းရာသီျဖတ္သန္းသြားလာမွဳ မွတ္တမ္း

ေဆာင္းရာသီဟာ ကိုယ္လက္မအီမသာျဖစ္ေနတယ္
ေဆာင္းရာသီဟာ ဒီေန႔ ဖားမမိလို႔/ မဖားမိလို႔
ေဆာင္းရာသီဟာ လမ္းသလားေနရျခင္း
ေဆာင္းရာသီဟာ လည္ပင္းမွာ ေဆာင္းရာသီဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ႀကီးနဲ႔
ေဆာင္းရာသီဟာ လည္မ်ိဳမွာ ကဗ်ာေတြ မ်ိဳထားတယ္
ေဆာင္းရာသီဟာ လည္ရွည္ဖိနပ္ႀကီးကို စီးလို႔
ေဆာင္းရာသီဟာ ၿမိဳ႕ရဲ႕ အထဲကို ဝင္လာၿပီ
ေဆာင္းရာသီဟာ လည္ျပန္ေတာင္ ငဲ့မၾကည္႕ဘူး
ဒီလိုနဲ႔ ေဆာင္းရာသီဟာ ပန္ကာေလအေပၚ သံသယ/ရာ ဝင္မိတယ္
ေဆာင္းရာသီဟာ ေဆာင္းရာသီမွာ စြပ္က်ယ္ေတြ ေစ်းေလ်ာ့ေရာင္းမိသလို
ေဆာင္းရာသီဟာ ေဆာင္းရာသီမွာ နွင္းေတြကို ေစ်းတင္ေခၚမိေလတယ္
ေဆာင္းရာသီဟာ ေဆာင္းတစ္ဦးရာသီနဲ႔ ေဆာင္းရာသီေတြေရွ႕မွာ (ႀကိယာဝိေသသနေတြမပါပဲ) လက္ထပ္ခဲ့ေလတယ္
ေဆာင္းရာသီဟာ ေဆာင္းရာသီမွာ ေဆာင္းရာသီနဲ႔ အေတာင္ပံခ်င္းခတ္မိရာကေန နွင္းေတြ လြင့္လြင့္ထြက္လာသတဲ့
ေဆာင္းရာသီဟာ ေဆာင္းရာသီေရာက္ရင္ ေဆာင္းရာသီအခ်င္းခ်င္း သတိရွိၾကဖို႔ လက္ေအာက္ေဆာင္းငယ္ရာသီမ်ားကို ေခၚယူသတိေပးခဲ့တယ္
ေဆာင္းရာသီဟာ ေဆာင္းရာသီေစ်းကြက္မွာ ငယ္ေမြးေဆာင္းေပါက္ရာသီမ်ားကို ေခၚယူဖို႔ အထက္ေဆာင္းရာသီႀကီးမင္းထံ အစီအရင္ခံထားတယ္
ေဆာင္းရာသီဟာ ေဆာင္းခ်စ္စိတ္ဓါတ္ရွင္သန္ထက္ျမက္စြာနဲ႔ ေဆာင္းဥအတုေလးေတြကို ဥခ်ခဲ့တယ္..
"ဒါေပမယ့္လို႔ ေႏြထီးေခါင္ႀကီး နွင္းကိုေမွ်ာ္တဲ့ကိစၥကေတာ့
ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ကို အတင္းအဓမၼျပဳက်င့္ေနတဲ့ အ႐ူးရဲ႕ အလုပ္သာျဖစ္ေပလိမ့္မယ္"လို႔
ေဆာင္းဂ်ာနယ္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူတစ္ဦးက ေဆာင္းဘာသာစကားနဲ႔ အတည္အလင္းေျပာၾကားသြားခဲ့ပါတယ္
အလို... ေဆာင္းဘာသာစကားဟာ “နွင္း” မွ ဟုတ္ပါစ...

ခန္႔ေန

Tuesday, April 27, 2010

ငါ့ရင္ခြင္ကို (ေဇာ္ဝင္းထြဋ္)



ဒီသီခ်င္းကို အစၥဏီဆိုေတာ့မွ ၾကားဖူးတာ.. ေနာက္ၿပီးမွ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ versionကို ျပန္နားေထာင္ျဖစ္တယ္.. အသက္(၂၀)ျပည္႕ၿပီးေနာက္ပိုင္း ေဆာင္းဦးလွိုင္ရဲ႕ စာသားေတြ ပထမဆံုး ျပန္မွန္တဲ့အႀကိမ္ေပါ့ ...

Sunday, April 25, 2010

ရွင္သာ ရွင္လိုက္ခ်င္ေတာ့တယ္ ကိုယ့္လူေရ

သူဝင္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ အေျခအေနက သိပ္မဟန္ေတာ့ဘူး.. ေကာ္ဖီခြက္ထဲမွာ နို႔ဆီေလ်ာ့ေနၿပီ။
ေဘာင္းဘီအိတ္ထဲ လက္ႏွိဳက္ၿပီးေတာ့ အေႂကြေတြကို ေရၾကည္႕ေနတယ္.. အေဝးေျပးကားဂိတ္က ေမြးေန႔ကိတ္ဟာ လက္သည္ေပၚေပၚ အလီွးခံေနရတယ္။
ဘာမွမတတ္နိုင္ေတာ့ဘူး။ ပိုက္ဆံစုထားတာျပည္႕ရင္ ေသေၾကာင္းႀကံနည္း (၁၀၀)စာအုပ္ကို သူဝယ္ဖတ္ဖို႔ စဥ္းစားထားတယ္.
ေသေၾကာင္းႀကံရန္အသင့္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဟိုေန႔က က်န္းမာေရးေဒါင္ေဒါင္ျမည္ေၾကာင္း သူ႔အစ္ကို ဆရာဝန္တစ္ေယာက္ဆီမွာ သြားစစ္တယ္။ အားလံုး အိုေကပဲ။
ေဆးေတြကို လွဳပ္မေသာက္မိဖို႔ ေျပာတဲ့ဆရာဝန္ထဲမွာေတာ့ အဲဒီအစ္ကိုဟာ ပထမဆံုးျဖစ္မယ္။ ဟိုတစ္ေန႔ကပဲ သူနဲ႔ သူ႔ေကာင္မေလး ေစ့စပ္ေလာင္ကၽြမ္းျခင္း ၿပီးစီးသြားတယ္။ (တကိုယ္လုံး ရစရာကိုမရွိခဲ့၊ ေပးစရာလည္း မရွိခဲ့)
“တကယ္ေတာ့ နွစ္ေယာက္လို႔ေျပာလို႔ မရဘူး.. အမွန္က နွစ္စဗ်.. နွစ္စ.. မင္း တစ္စဟာ ဟိုတစ္စနဲ႔ သြားသြားညိေနတာ..” သူ႔ဦးေလးကဗ်ာဆရာေျပာတဲ့ စကား နားထဲဝင္၊ လွ်ံ တက္သြားတယ္။
နွစ္ေယာက္ရွိတာ ေသခ်ာပလားဆုိတဲ့ စကားကို သူ ရြံရွာမုန္းတီးခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ႐ွဴေနက် ႐ွဴေဆးဘူးကို သူလိုက္ရွာၾကည္႕တယ္။ မီးခိုးေရာင္ မီးခိုးေတြဟာ ေကာင္းကင္ေပၚလိမ့္လိမ့္/လိမ္လိမ္ တက္လာတယ္။
ဘယ္ဆီ ဘယ္ဝယ္မွန္း သူမသိခ်င္ဘူး။ ဓါတ္မီးတစ္လက္နဲ႔ ဟိုရွာ ဒီရွာလုပ္ၾကည္႕တယ္.. သူ႕ကိုယ္သူလည္း ေတြ႕လိုေတြ႕ညား..။ အိပ္ေနာက္ေဖးက ဂိုေဒါင္မွာ လူတစ္ေယာက္ကို လွမ္းေတြ႔တယ္။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ သူနဲ႔ စကားေတြေျပာျဖစ္ၾကတယ္
ဟိုလူက အဆိပ္သုံးတဲ့အခါ ကိုယ္နဲ႔တည္႕တဲ့ အဆိပ္ကို ေရြးသံုးသင့္ေၾကာင္း.. ဒါမွသာ ေသျခင္းဟာ ၾကာရွည္ခံမွာျဖစ္ေၾကာင္း.. အလာ့ဂ်စ္ျဖစ္မျဖစ္လည္း အရင္ နည္းနည္းစီ စမ္းသံုးၾကည္႕သင့္ေၾကာင္း။
သူက သူေသေၾကာင္းႀကံစည္ဖို႔ေလွ်ာက္လႊာတင္ထားတာ အခုထိမက်ေသးေၾကာင္း.. အင္တာဗ်ဴးတစ္ခု၊ နွစ္ခု ေျဖၿပီးေသာ္လည္း ေသခ်ာေပါက္ေသဖို႔မွာ မေသခ်ာေသးေၾကာင္း.. ခန္႔မွန္းရန္ခက္ေၾကာင္း..
နွစ္ပတ္၊ သံုးပတ္ေလာက္ ထပ္ေစာင့္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း.. စသျဖင့္ေပါ့.. သူ႔ကိစၥကို ဟိုေရာက္ ဒီေရာက္ ေလွ်ာက္ေျပာေနမိတယ္..
သူ႔မွာ (က်န္းမာေရးစစ္ေဆး/ေဆးစစ္ခ်က္အရေရာ၊ စိတ္ဓါတ္၊ ကံဇာတာ၊ ပညာအရည္အခ်င္းအရပါ) ေသဖို႔အရည္အခ်င္းျပည္႕မွီေနတာပဲ..
ဘာ့ေၾကာင့္မ်ားပါလိမ့္.. သူစဥ္းစားမရျဖစ္ေနတယ္။ ဟိုလူကေတာ့ ဆိတ္ဆိတ္ေနၿပီး တစ္နာရီေလာက္ၾကာမွ တစ္ခြန္းဟ၊ နွစ္ခြန္းဟ ျပန္ျပန္ေျပာတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူလည္း ပိုေျပာလာတယ္။
ေသဖို႔ ကိစၥမွာ သိပ္ေလာရင္ မေကာင္းေၾကာင္း.. အခုေခတ္ ေသဆံုးခြင့့္နည္းလမ္းေတြဟာ အနည္းဆုံး (၂)နွစ္ (၃)ႏွစ္ေလာက္ ေသဖူးတဲ့အေတြ႕အႀကံဳရွိမွသာ တိုးေပါက္ေၾကာင္း။
ေသခ်င္သူေတြမ်ားေနေၾကာင္း။
သူဟာ အခုမွ အစိမ္းသက္သက္ ေသရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အခြင့္အလမ္း မဆိုသေလာက္ နည္းပါးေၾကာင္း၊ ျဖစ္နိုင္ရင္ ေလွ်ာက္လႊာတင္ထားခ်ိန္ေတြမွာ အခ်ိန္ပိုင္း ေသဆံုးခြင့္ နည္းဗ်ဴဟာ၊ သီအိုရီမ်ားကို ေလ့လာေနသင့္ေၾကာင္း။
ဒါမွမဟုတ္ အသက္ေပးလမ္းေၾကာင္းပညာဘြဲ႕ကို ေနာက္ထပ္ (၃)နွစ္ေလာက္ ထပ္တက္လိုက္ရင္ေတာ့ ေသခြင့္ရဖို႔ တပမ္းသာ၊ ပိုေသခ်ာေၾကာင္း။
“နာေရးေလွ်ာက္လႊာေခၚယူမွဳ မွန္သမွ် ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္ထားတာပဲ ခင္မ်ာ” ဒီေလာက္ႀကီးေတာ့လည္း မရွားပါးသင့္ဘူး ထင္တယ္။ ေသဆုံးၿပီးသူတခ်ိဳ႕ဆီက ေထာက္ခံခ်က္လည္း ပါတာပဲ.. တစ္ခုခုမ်ား လြဲေနလို႔လား..
ေလွ်ာက္လႊာတင္တုန္းက ဓါတ္ပံုေတြ ဘာေတြက ေဟာင္းေနလုိ႔မ်ားလား.. ေဖာင္မွာ ျဖည္႕တဲ့လက္ေရးက မလွလို႔လား.. မွင္က သူတို႔ လုိခ်င္တဲ့ကာလာ မျဖစ္လို႔လား.. ထင္ရွားသည္႕ အမွတ္အသားကို မႀကိဳက္လို႔လား..
ဒါမွမဟုတ္.. သူအိပ္ေမာက်ေနတဲ့အခ်ိန္ တယ္လီဖုန္းေတြ ဘာေတြမ်ား ဆက္လို႔ မသိလိုက္ရတာမ်ားလား။ ဒါမွမဟုတ္.. အသက္ႀကီးေနလို႔ မေသသင့္တာမ်ားလား..
ဒါေတာ့ မျဖစ္နိုင္ေကာင္းရဲ႕.. သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေတာင္ စေသရမယ့္ရက္ကို ရက္ခ်ိန္းယူၿပီးသြားၾကၿပီ.. တခ်ိဳ႕ကလည္း မေသခ်င္ ေသခ်င္နဲ႔ေသရ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေသခ်င္လို႔ တစ္ပိုင္းေသေနတာေတာင္ မေသရ။
ေသခြင္ေတြ ဘာေတြ ေသခ်ာတြက္ၾကည္႕ၿပီး ယၾတာေလးဘာေလးေရာ..
ေတာ္.. ေတာ္ပါဗ်ာ.. ရယ္စရာေတြ မေျပာပါနဲ႔..
ေနပါအံုးကြာ.. မင္းက ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေသခ်င္ရတာတုန္း.. သူမ်ားေတြ ေသေနလို႔ popping လိုက္ ေသခ်င္ေနတာလား..
ဟာ.. ခင္မ်ားမို႔ ေျပာရက္တယ္ဗ်ာ.. က်ဳပ္က ေသျခင္းကို နက္နက္နဲနဲ ေလ့လာလိုက္စားေနတဲ့ သူဗ်..
ေအးေလ.. အဲဒါေၾကာင့္လည္း မင္းခံေနရတာေပါ့..
အြင္.. ဝါသနာ၊ စိတ္ပါရာျဖစ္လို႔ ေသခြင့္ ေလွ်ာက္ပါတယ္.. ခင္မ်ားေျပာမွပဲ ရွင္ခ်င္ေစာ္ကို နံသြားတာပဲ..
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ႐ုတ္တရက္ ရဲေတြဝင္လာၿပီး ေျပာလိုက္တာကေတာ့..
“ေဟ့.. မင္းတို႔ နွစ္ေကာင္ကို အသက္႐ွူသံအတုျပဳလုပ္မွဳနဲ႔ ဖမ္းလိုက္ၿပီ.. ဝရမ္းအမိန္႔အရ.. လူ႔ျပည္မွာ လူဒဏ္ တစ္သက္တစ္ကၽြန္းခံဖို႔သာ ျပင္ထားေပေတာ့”

“ဟိုက္.. .. ... ရွင္သာ ရွင္လုိက္ခ်င္ေတာ့တယ္ ကိုယ့္လူေရ”

ခန္႔ေန

update။ ။ေခါင္းစဥ္ကို ျပန္လည္ျပဳျပင္။

Friday, April 23, 2010

တာရာမင္းေဝကဗ်ာမ်ား (မိုးေခါင္လို႔ တီးတဲ့ဗံုသံ ကဗ်ာစာအုပ္မွ)

အခုတေလာ ဖတ္ျဖစ္ေနမိတဲ့ ဆရာတာရာရဲ႕ မိုးေခါင္လို႔ တီးတဲ့ဗံုသံေတြထဲက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လိုက္တဲ့ကဗ်ာေတြေပါ့..

ဗ်တ္ေစာင္း ဘာသာေဗဒ

လျခမ္းအဝါကို ျမင္လို႔
ေကာင္းကင္ကို မျမင္လိုက္ဘူး။
တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္
ရြာ႐ိုးကိုးေပါက္ ေဝးခဲ့မိတယ္။

ေကာင္မေလးေရ
ငါ့ရဲ႕
အေမတစ္ဝက္၊ ေဆာင္းရာသီတစ္ဝက္ ေကာင္မေလးေရ
ငါ့ကို ကယ္ပါ။

ငါ့ကို ကယ္တင္တယ္လို႔ သေဘာမထားဘဲ
ငါ့ကို ကယ္ပါ
မင္းရဲ႕ အျဖဴတစ္ဝက္ရဲ႕ အျဖဴတစ္ဝက္ေလာက္
ငါ့ကို ဆြတ္ေပးပါ။

ရင္ဘတ္က ၾကယ္ေငြ႕ေတြ ျဖာက်လာတဲ့အထိ
ငါ ပြင့္ပစ္လိုက္ခ်င္လို႔ပါ။


လယ္သူမ

ကၽြန္ေတာ့္ ေတာင္ကုန္းကေလးပါ
အလင္းေတြနဲ႔
ခပ္မို႔မို႔ တည္ေဆာက္ထားတယ္။

ေန႔ရက္ေတြၾကာ
ေႏြအျပာေတြ ပြင့္ပြင့္သြား။
ျဖတ္သန္းၿပီးသား တိမ္ေတြ
တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ ျပန္ေကြ႕လာၾက။
... ... ...
ကၽြန္ေတာ္ ေပြ႕ပိုက္ခဲ့ရတယ္။

ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း
ဘာမွ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။
ကိုယ့္ရင္ဘတ္ကိုယ္ အၾကမ္းၾကဳတ္ဆံုး ဆြဲဖြင့္ၿပီး
ေနပူႀကဲႀကဲေတြ သြန္ခ်ပစ္ရတာက လဲြရင္ေပါ့။

သံေယာဇဥ္ကိုမွ
ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းတတ္တဲ့ လယ္သူမရယ္
အခုေတာင္ လြမ္းတယ္။



အနုပညာ ေမွာ္ဝင္စားမွဳ

ေၾကးနီေရာင္သင္းတဲ့
ျမားက်ိဳးတစ္စင္း ထိမွန္ထားတယ္။

လက္ဖဝါးေျခဖဝါးမွာ
အေမဝတ္ေပးခဲ့တဲ့ အေရခြံေတြ ကၽြတ္ကြာက်
ပန္းေရာင္ပ်ပ်ကေလးသာ ရွင္းပလာ...။

တကယ္ေတာ့
ၿမိဳ႕ပ်က္တစ္ခုပါပဲ
ဒါေပမယ့္.. ဗ်တ္ေစာင္းတစ္လက္ရွိေနလို႔
ကိုယ္.. ခ်ိဳေနမိတယ္။



နိုဝင္ဘာ

ငါ့ရဲ႕ ေရႊအိပ္မက္ကို
ေျခက်င္းေတြလို ခြဲစိတ္ ဝတ္ဆင္ထားတဲ့ မိန္းမ။
ျမဴခိုး နီညိဳေတြၾကားမွာ
စံပယ္ေတြ ကပိုက႐ိုနဲ႔.. လွလို႔။

ငါ.. တစ္ပြင့္ၿပီး တစ္ပြင့္ၿပီး တစ္ပြင့္ၿပိဳလဲ
နွင္းအဆက္ဆက္တိုင္ေအာင္ ေၾကကြဲခဲ့ရေပါ့။


ကၽြန္ေတာ္နွင့္ သနပ္ခါးပြင့္ကေလး

စစ္မက္ၿပိဳင္မိုး
ၾကယ္ကေလးေတြ စီးခ်င္းမထုိးၾကပါနဲ႔။

မိုးခ်ုပ္အိမ္ျပန္
လမင္းကို ပန္တဲ့မိန္းကေလး
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ အိပ္စက္ေနလို႔ပါကြယ္။

တာရာမင္းေဝ

Thursday, April 22, 2010

အဲလိယစ္တ္ေျပာတဲ့ Sensibility (ေဇယ်ာလင္း)

ဆရာေဇယ်ာလင္းရဲ႕ ကဗ်ာဘဝရွာေတာ္ပံု ေဆာင္းပါးခ်ုပ္စာအုပ္ထဲက က်က္တဲ့ကဗ်ာနဲ႔ စိမ္းတဲ့ကဗ်ာဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို အရင္က တင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္လက္လွမ္းမွီသေလာက္တင္ျပရတာဟာ ဒီေန႔ ေခတ္ၿပိုင္ကဗ်ာေတြကို ထဲထဲဝင္ဝင္မရွိသူေတြအတြက္ မိတ္ဆက္သေဘာနဲ႔ ရွိၿပီးသားသူေတြအတြက္ေတာ့ အေထာက္အကူ (ျပန္ေႏြး)ျဖစ္လုိျဖစ္ညား သေဘာသက္သက္သာျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာအျမင္မတူသူေတြအတြက္ေတာ့ ႐ွဳေထာင့္သစ္ေတြကို အကဲခတ္ရန္ေပါ့။ သူ႕ကဗ်ာေတြဟာ ႐ွဳပ္ေထြးေအာင္ တမင္ျပဳလုပ္ထားတယ္လို႔ ထင္ရသေလာက္ ေဆာင္းပါးေတြမွာေတာ့ ရွင္းခနဲ၊ လင္းခနဲေတြ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခု ေဆာင္းပါးကေတာ့ အဲဒီစာအုပ္ထဲကပဲ စာမ်က္နွာ ၁၆၄မွာပါတဲ့ "အဲလိယစ္တ္ေျပာတဲ့ Sensibility" ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။ (အဲလိယစ္တ္ = T.S.Eliot)
အခ်ိန္ရရင္ ရသလို က်န္တဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ားကိုလည္း တင္ေပးခ်င္ပါတယ္။..
...........................................................

အဲလိယစ္တ္ေျပာတဲ့ Sensibility

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာကဗ်ာေလာကမွာ sensibilityကို “အာ႐ံုခံစားမွဳ”လို႔ ေျပာၾကတာရွိပါတယ္။ ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆုိေတာ့ ေခတ္ေပၚအာ႐ံုခံစားမွဳေပါ့။ modern sensibility လို႔ သံုးၾကတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ခက္တာက ဒီ “ေခတ္ေပၚအာ႐ံုခံစားမွဳ”မွာ တိက်တဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ မရွိတာပဲ။ ေခတ္မွာေပၚလာတဲ့ အာ႐ံုခံစားမွဳလို႔လည္း အလြယ္တကူေျပာမရ၊ ဘာကို အာ႐ံုခံစားတာလဲ ဆိုတာလည္း ေျပာရခက္။ ျပည္သူ႔ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္လုိလို၊ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားကဗ်ာေရးသူရဲ႕ ခံစားခ်က္လုိလို၊ ကဗ်ာေရးသူရဲ႕ တသီးပုဂၢလခံစားခ်က္လိုလို၊ “ေခတ္ကိုထင္ဟပ္တဲ့” အာ႐ံုခံစားမွဳလိုလို၊ အားလံုးလည္း ပါဝင္ေကာင္း ပါဝင္ၾကပါလိမ့္မယ္။အေသအခ်ာေျပၾကတာကေတာ့ ေခတ္ေပၚကဗ်ာကို ေခတ္ေပၚအာ႐ံုခံစားမွဳနဲ႔ ေရးရတယ္ဆုိတာပါပဲ။ အဲဒီေခတ္ေပၚအာ႐ုံခံစားမွဳဆိုတာ ေန႔စဥ္ဘဝရဲ႕ အျဖစ္သနစ္ေတြ၊ ႐ိုက္ခတ္မွဳေတြ၊ ေတြ႕ႀကံဳရင္ဆိုင္ရမွဳေတြေပၚ တုန္႔ျပန္မွဳေတြခ်ည္းသက္သက္လား။ ဘာသာစကားေပၚမွာ၊ မီဒီယာေတြေပၚမွာ၊ လူထုဆက္သြယ္ေရးစနစ္ေတြေပၚမွာေကာ အာ႐ံုခံစားမွဳမရွိနိုင္ဘူးလား။ မရွိဘူးလား။ အာ႐ံုခံစားမွဳေပၚမွာ ျပန္အာ႐ံုခံစားမွဳမ်ိဳးေကာ မရွိနိုင္ဘူးလား။ အာ႐ုံခံစားမွဳထဲမွာ အေတြးေကာ မပါဘူးလား။ အာ႐ံုခံစားမွဳနဲ႔ အာ႐ံုသိမွဳဟာ အတူတူပဲလား။ ကြဲျပားမွဳရွိသလား။ “အာ႐ံု”ဆိုတဲ့ စကားကို ဘံုထုတ္လိုက္ၿပီး “ခံစားမွဳ”နဲ႔ “သိမွဳ”ကို ဘယ္လိုခြဲျခားမလဲ၊ ဘယ္လို ဆက္စပ္မလဲ။

ဒါေတြဟာ ဘာသာစကားကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ဝသီေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္ေတြးေနတာလည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ဒါေတြ မေတြးဘဲ၊ မစဥ္းစားဘဲ၊ သိစရာမလိုဘဲ ကဗ်ာေတြ ေရးေနလို႔လည္း ရတာပဲမဟုတ္လား။ အဲဒါေတြ မပါဘဲ ဆုရကဗ်ာေတြေတာင္ ေရးလို႔ရတာပဲ မဟုတ္လား။ “ကဗ်ာဆုိတာ ခံစားမွဳကလာတာ၊ သိမွဳတတ္မွဳေတြဟာ ကဗ်ာကို ဖ်က္စီးတယ္”ဆိုတဲ့ ေရာမႏိၱက အယူအဆကလည္း အေျခခိုင္ေနေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေတြဟာလည္း အယူအဆကိစၥေတြပါ။ အတၱေနာမတိေတြနဲ႔လည္း ယွက္ႏြယ္လာေတာ့ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တာ ကိုယ့္အမွန္တရားေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာေဗဒဆိုတာ ရွိေသးတယ္ေလ။ ကဗ်ာဆိုတာ အနုပညာျဖစ္တယ္ဆိုရင္ “အနုပညာ”မွာ “ပညာ”ဆိုတဲ့ စကားလုံးနဲ႔ အဲဒီစကားရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ရွိေသးတယ္ဆိုတာ မေမ့အပ္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ပညာဆိုတာကလည္း ေလ့လာလိုက္စားသူအတြက္ ႀကိဳက္နွစ္သက္စရာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ႀကိဳက္နွစ္သက္စရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာေဗဒလည္း ထိုနည္းတူေပါ့။

အဲဒီေတာ့.. တီ၊ အက္စ္၊ အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ sensibility။ ဒီ sensibility ကိစၥကို အဲလိယစ္တ္က The Metaphysical Poets ေခါင္းစဥ္တပ္ essays ထဲမွာ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့တာရွိပါတယ္။ ၁၉၂၀ေလာက္ကပါ။ ၿဗိတိသွ်နိုင္ငံ၊ ပထမအလစ္ဇ္ဘက္သ္ဘုရင္မေခတ္မွာ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြရဲ႕ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေဆာင္သူေတြထဲမွာ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့တာကေတာ့ John Donne ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာဆရာေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ၿပီး အဲလိယစ္တ္ထြင္လိုက္တဲ့ စကားနွစ္ခြန္းကေတာ့ “Unification of sensibility” (အာ႐ံုခံစားမွဳ ဆက္စပ္စည္းလံုးျခင္း)နဲ႔ “Dissociation of sensibility” (အာ႐ံုခံစားမွဳ အဆက္အစပ္ျပတ္ေတာက္ျခင္း)လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘာသာျပန္ၾကည္႕လုိက္ပါတယ္။

အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ sensibility ဟာ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ သာမန္သုံးစြဲေနၾကတဲ့ “အာ႐ံုခံစားမွဳ/ အာ႐ံုခံစားနိုင္စြမ္း” ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ထက္ က်ယ္ဝန္းနက္႐ွိဳင္းတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲလိယစ္တ္ေျပာခဲ့တဲ့ sensibility ဆိုတာ သူကိုယ္တိုင္ရွင္းျပတဲ့ “synthetic faculty” ျဖစ္ပါတယ္။ “ေပါင္းစပ္နိုင္တဲ့ စြမ္းရည္”လို႔ အဓိပၸာယ္ယူလို႔ ရပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ sensibility ဟာ အာ႐ံုခံစားမွဳဆိုတာထက္ “အာ႐ံုမ်ားေပါင္းစပ္နိုင္တဲ့ စြမ္းရည္”၊ သို႔မဟုတ္ “အာ႐ံုခံစားမွဳမ်ား ေပါင္းစပ္နိုင္တဲ့ စြမး္ရည္” ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာေရးသူေတြမွာ ရွိ(သင့္)တဲ့ စြမ္းရည္လို႔ အဲလိယစ္တ္က ဆိုပါတယ္။ အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ အလိုအရ ဒီMP ကဗ်ာဆရာေတြဟာ ပညာရပ္ေတြကို အထူးလိုက္စားၾကတယ္။ ဗဟုသုတအမ်ိုးမ်ိုးကို ရွာမွီးၾကတယ္။ စာေတြအမ်ားႀကီး ဖတ္ၾကတယ္။ ဖတ္ၿပီး ေၾကေၾကညက္ညက္ စဥ္းစားၾကတယ္။ ဒီလိုပညာေတြ၊ ဗဟုသုတေတြ ရွာမွီးစုေဆာင္းျခင္းအားျဖင့္ သူတို႔ရဲ႕ (အာ႐ံု)ခံစားပံုဟာ တစ္နည္းတစ္ဖံုေျပာင္းလဲသြားၾကတယ္။ သူတို႔ဟာ အေတြးနဲ႔ ခံစားမွဳကို ေပါင္းစပ္လိုက္ၾကတယ္။ နွင္းဆီတစ္ပြင့္ရဲ႕ ရနံ႔ကို တုိက္႐ိုက္ခံစားသလို အေတြးတစ္ခုကိုလည္း တိုက္႐ိုက္အာ႐ံုခံစားဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္။ အေတြးနဲ႔ (အာ႐ံု) ခံစားမွဳကို မခြဲျခားေတာ့ဘူး။ အေတြးကို အာ႐ံုခံစားၿပီး အာ႐ံုခံစားမွဳကို ေတြးၾကတယ္။ ေတြးျခင္းဟာ အာ႐ံုခံစားျခင္းျဖစ္တဲ့အထိ။ အေတြးနဲ႔ အာ႐ံုခံစားျခင္ဟာ တစ္သားတည္းျဖစ္တဲ့အထိ။

ေနာက္တစ္ခုက ကြဲျပားျခားနားၿပီး အဆက္အစပ္မရွိတဲ့၊ သာမာန္အားျဖင့္ ဆက္စပ္လို႔မရတဲ့၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြေတာင္ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ေတြ႕ႀကံဳခံစားမွဳေတြ၊ အေတြးေတြကို ေပါင္းစပ္ယူလိုက္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ သိမွဳ၊ စဥ္းစားမွဳ၊ ယုတိၱနဲ႔ ယွဥ္ၾကည္႕ရင္ ကြဲျပားျခားနားၾကေပမယ့္ အာ႐ံုခံစားမွဳမွာ သြားတူတာေတြကို ေပါင္းစပ္လိုက္တာျဖစ္တယ္။ ဂၽြန္ေဒါန္ရဲ႕ အခ်စ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာဆိုရင္ သန္းတစ္ေကာင္ကို ပင္မဇာတ္လိုက္ လုပ္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ အခ်စ္ကဗ်ာဆိုမွေတာ့ အခ်စ္ခံစားမွဳအေၾကာင္း ေရးဖြဲရမွာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီရြံ႕မုန္းစရာေကာင္းတဲ့ သန္းက ဇာတ္လိုက္ျဖစ္ေနရတာလဲ။ ကဗ်ာထဲမွာ အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္ဟာ သူခ်စ္ရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ကို ေျပာေနတာျဖစ္ပါတယ္။ မင္းနဲ႔ငါ ခ်စ္ၾကလ်က္သားနဲ႔ မေပါင္းစပ္နိုင္ၾက၊ မစပ္ယွက္နိုင္ၾကတာဟာ သန္းတစ္ေကာင္ရဲ႕ ဘဝေလာက္ေတာင္ မေကာင္းရွာၾကဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီသန္းဟာ မင္းကုိကိုက္ၿပီး မင္းရဲ႕ေသြးကို စုပ္ယူတယ္။ ၿပီး ငါ့ကို ကိုက္ၿပီး ငါ့ရဲ႕ေသြးကို စုပ္ယူတယ္။ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ မင္းရဲ႕ေသြးနဲ႔ ငါ့ရဲ႕ေသြးေတြေရာေနွာခြင့္ရၾကတယ္။ မင္းနဲ႔ ငါက်ေတာ့.. ။ ေနာက္တစ္ပုဒ္မွာ သူနဲ႔ သူ႔ခ်စ္သူကို ကြန္ပါခၽြန္ရဲ႕ ေထာက္နွစ္ဖက္နဲ႔ နွိဳင္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲသလို မဆက္စပ္အပ္ရာေတြကို ဆက္စပ္ၿပီး ေရးသားၾကတဲ့အတြက္ အဲဒီ MP ကဗ်ာေတြကို မဆီမဆိုင္တာေတြကို အတင္းအဓမၼဆက္စပ္ေရးသားၾကတဲ့ ကဗ်ာေတြကို ေဝဖန္ပုတ္ခတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲလိယစ္တ္ကေတာ့ အဲဒါကိုပဲ အထူးနွစ္သက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာေတြမွာ Unification of sensibility ကို ေတြ႕ရွိရၿပီး ေနာက္ပိုင္းကဗ်ာေတြမွာ အဲဒီ sensibility မ်ိဳး ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ modern sensibility ဆိုတာ အဲဒီ sensibility ကို ၂၀ရာစုဦးပိုင္း modern သမိုင္းကာလမွာ ျပန္ပ်ိဳးေထာင္ေလ့က်င့္ သင္ယူသုံးစြဲနိုင္တဲ့စြမ္းရည္ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔ modern sensibility လဲ။ ၂၀ရာစုဦးပိုင္း လူ႔သမိုင္းမွာမႀကံဳစဖူး အျဖစ္ထူးေတြေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။ စက္မွဳထြန္းကားၿပီး တီထြင္မွဳေတြမ်ားျပားလာတဲ့အေလ်ာက္ လူေနမွဳဘဝပံုစံေတြ ေျပာင္းလဲသြားၾကပါတယ္။ အာ႐ံုေတြမ်ားလာတယ္။ ျမန္လာတယ္။ ၿပိုကြဲလာတယ္။ ယဥ္ေက်းမွဳျမင္မားလွခ်ည္ရဲ႕ဆိုတဲ့ အေနာက္တိုင္းသားေတြဟာ ဥေရာပမွာ ကမာၻ႕စစ္ႀကီး ဖန္တီးၿပီး လူသတ္ပြဲႀကီး က်င္းကၾကပါတယ္။ ဘယ္မွာလဲ၊ ဆင္ျခင္ယုတၱိျမင့္မားမွဳ။ ဘယ္မွာလဲ၊ အသိတရားနဲ႔ ေမတၱာေရွ႕ထားမွဳ။ ဘယ္မွာလဲ၊ သိပၸံနဲ႔ နည္းပညာက တေၾကာ္ေၾကာ္ေအာ္လာခဲ့တဲ့ လူေနမွဳဘဝျမႇင့္တင္မွဳ။ ဘယ္မွာလဲ သမိုင္းရဲ႕စဥ္ဆက္မျပတ္တိုးတက္မွဳ။ ဘယ္မွာလဲ၊ အမွန္တရား။ ဘာလဲ၊ အနုပညာ။ အကုန္လုံးၿပိုကြဲသြားခဲ့ၿပီ။ အဲဒီလို အပိုင္းပိုင္းအစစ၊ သမိုင္းေခတ္ရဲ႕ ရလဒ္၊ modern သမိုင္းေခတ္ရဲ႕ စ႐ိုက္လကၡဏာ၊ modern သမိုင္းေခတ္ရဲ႕ ရလဒ္၊ modern သမိုင္းေခတ္ရဲ႕ အာ႐ံုခံစားမွဳ။ အဲဒီလို အပိုင္းပိုင္းအစစ၊ အစိပ္စိပ္အမႊာမႊာၿပိဳကြဲသြားခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီအပိုင္းပိုင္းအစစ၊ အစိပ္စိပ္အျမႊာျမႊာ fragments ေတြနဲ႔ပဲ ဖန္တီး၊ ဖြဲ႕စည္း၊ တည္ေဆာက္ယူရေတာ့မွာပဲ ျဖစ္ေတာ့တယ္။
အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ The Wasteland ကဗ်ာမွာပါတဲ့တစ္ေၾကာင္းက ‘These fragments I have shored against my ruin’ ‘ငါ့ ပ်က္ဆီးျခင္းကို ေဟာဒီအပိုင္းပိုင္း အစစ၊ အစိပ္စိပ္အျမႊာျမႊာေတြနဲ႔ပဲ ငါ က်ားကန္ခဲ့ရၿပီ’ ။
အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ modern ေခတ္မွာ ဘယ္ဟာကိုမွ သူ႔ခ်ည္႕သက္သက္ တစ္လံုးတစ္ဝန္းတည္း အာ႐ံုခံစားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ အာ႐ံု ခံစားမွဳကိုယ္တိုင္ဟာ ၿပိုကြဲခဲ့ၿပီ။ ဘယ္အရာကိုမဆို အပိုင္းပိုင္းအစစ၊ အစိပ္စိပ္အျမႊာျမႊာသာ အာ႐ံုခံစားလို႔ ရေတာ့တယ္။ အဲဒီအပိုင္းပိုင္းအစစ၊ အစိပ္စိပ္အျမႊာျမႊာအာ႐ံုေတြဟာလည္း အဆက္အစပ္မရွိ၊ ဆက္စပ္လို႔မရ၊ ဖ႐ိုဖရဲ။ modern သမိုင္းေခတ္ကာလမွာ ကဗ်ာေရးသူရဲ႕ sensibility ဟာ အဲသလုိျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ အဲသလိုပဲ အာ႐ံုခံစားရေတာ့တယ္။ အဲဒီ အဆက္အစပ္မရွိတဲ့ အပိုင္းပိုင္းအစစ၊ အစိပ္စိပ္ အျမႊာျမႊာအာ႐ံုေတြနဲ႔ပဲ ကဗ်ာေရးၾကရေတာ့တာပဲေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲလိယစ္တ္ နွစ္သက္ခဲ့တဲ့ Metaphysical Poetry ။ အဲဒါဟာ အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ modern sensibility ။ အဲဒါဟာ အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ modern poetry ။ အဲဒီနည္းနဲ႔ပဲ အက္ဇရာေပါင္းန္ဒ္ ေဆာ္ၾသလုိက္တဲ့ ‘Make it new’ (အသစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ၾက)။ အဲဒါေၾကာင့္ အေပၚယံၾကည္႕ရင္ အဆက္အစပ္မရွိတဲ့ နိမိတ္ပံုေတြ၊ အဲဒါေၾကာင့္ “မ်ဥ္းသေဘာ မေဆာင္၊ အကြက္သေဘာေဆာင္”ေတြ။ အဲဒါေၾကာင့္ “ေဝ့ကာ၊ ဝိုက္ကာ”ေတြ။ အဲဒါေၾကာင့္ . . . ။

ဒီအပိုင္းပိုင္းအစစ၊ အစိပ္စိပ္အျမႊာျမႊာအာ႐ံုေတြနဲ႔ပဲ နိမိတ္ပံုေတြဖြဲ႕စည္းေရးသားနိုင္တာ modern sensibility ရွိလို႔ ျဖစ္တယ္။ အဲလိယစ္တ္ရဲ႕ အလုိအရ ကဗ်ာေရးနိုင္ဖို႔ အသင့္အေနအထားမွာ ရွိေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အဲဒီလို ဆက္စပ္မွဳမရွိတဲ့ အပိုင္းအစ၊ အစိပ္အျမႊာေတြဟာ အေပါင္းအစည္းသစ္တစ္ခုအျဖစ္ လာေရာက္စုစည္းတာျဖစ္တယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ဒီအပိုင္းအစေတြနဲ႔ အေပါင္းအစည္းသစ္တစ္ခုကို ျပဳလုပ္ယူတာျဖစ္တယ္။ သာမာန္လူဟာ ခ်စ္စိတ္ဝင္ေနမယ္၊ စပီနိုဇာရဲ႕ ဒႆနက်မ္းကို ဖတ္ေနမယ္၊ လက္နွိပ္စက္ ႐ိုက္သံၾကားေနမယ္၊ မီးဖိုေခ်ာင္မွာ ခ်က္ျပုတ္ေနတဲ့ ဟင္းရနံ႔ေတြ ရေနမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ ဆက္စပ္မွဳမရွိတဲ့ သီးျခားကိစၥေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ကဗ်ာဆရာမွာေတာ့ ဒီအာ႐ံုေတြေရာက္လာၿပီး ဒီအာ႐ံုေတြကိုပဲ ဆက္စပ္ဖြဲ႕စည္းၿပီး ကဗ်ာျဖစ္ေစတာ၊ ကဗ်ာျပဳလုပ္တာ ျဖစ္တယ္။ အဲသလို ဖ႐ိုဖရဲအာ႐ံုေတြကို စုစည္းဆက္စပ္နိုင္တာဟာလည္း modern sensibility ရွိလို႔ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို modern sensibility နဲ႔ ေရးမွ modern poetry ျဖစ္တယ္။ modernism (အထူးသျဖင့္ အေနာက္တိုင္း modernism) ရဲ႕ အျမင္၊ အယူအဆ၊ ဝါဒ၊ အာ႐ံုခံစားမွဳ၊ အာ႐ံုခံစားမွဳေပါင္းစပ္ယူမွဳတို႔နဲ႔ ေရးသားဖြဲ႕စပ္ထားတဲ့အတြက္ ဒီကဗ်ာေတြကို modernist poetry လို႔ သံုးနွဳန္းတာလည္း ရွိပါတယ္။ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားမွာ modern ဆုိတာ “ေခတ္ေပၚ”လို႔လည္း အဓိပၸာယ္ထြက္တဲ့အတြက္ ေခတ္ေပၚ modern ကဗ်ာနဲ႔ modernistရဲ႕ modern sensibility နဲ႔ ေရးသားတဲ့ modernist ကဗ်ာ ကြဲျပားေစလိုတဲ့သေဘာလို႔လည္း ယူလို႔ရပါတယ္။ ဥပမာ၊ ဒီေန႔ အိႏိၵယမွာ ေရးေနတဲ့ ကဗ်ာကို Modern India Poetry လို႔ ေခၚၾကေပမယ့္ modernist ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မွာဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း modern၊ modernist စတဲ့ label မတတ္ေတာ့ဘဲ Contemporary ေခတ္ၿပိဳင္လို႔ပဲ သံုးလာၾကတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ အဲလိစ္တ္ရဲ႕ ‘modern sensibility’ နဲ႔ ျမန္မာကဗ်ာေလာကမွာ သံုးေနတဲ့ “ေခတ္ေပၚအာ႐ံုခံစားမွဳ”တို႔ တူ၊ မတူ စဥ္းစားလို႔က စဥ္းစားနိုင္ပါတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ ၁၉၆၈ ေလာက္က စခဲ့တဲ့ “ေမာ္ဒန္ ေပၚယဲ့ထရီ” ကိစၥ၊ ျမန္မာေမာ္ဒန္ကဗ်ာေခတ္ဦးကာလတုန္းက (“ေခတ္ေပၚ”လို႔ မသံုးဘဲ “ေမာ္ဒန္”လို႔ သံုးခဲ့တဲ့) ကဗ်ာကိစၥ၊ တုိက္ခိုက္ေရးသားခဲ့တာေတြရဲ႕ ကိစၥ၊ “ေမာ္ဒန္”ကဗ်ာကေန “ေခတ္ေပၚ”ကဗ်ာ ေျပာင္းသြားတဲ့ကိစၥ၊ အဲဒါေတြကိုပါ ျမန္မာ ေခတ္ေပၚကဗ်ာသမိုင္းျဖစ္စဥ္အျမင္နဲ႔ ႐ွဳေထာင့္တစ္ခုကေန စဥ္းစားၾကည္႕ၾကရေအာင္ပါ။ စဥ္းစားျခင္းအေလ့အထရွိသူေတြေတာ့ စဥ္းစားမိၾကလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အားနာစရာတစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ တျခားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔လို ၂၁ရာစုဦးပိုင္းကာလမွာ ၂၀ရာစုအေစာပိုင္းကာလတုန္းက ကဗ်ာအေၾကာင္းကိစၥကို ေျပာေနရေသးလို႔ပါပဲ


ေဇယ်ာလင္း
၂၁၊ စက္တင္ဘာလ၊ ၂၀၀၇
(ကဗ်ာ ဘဝ ရွာေတာ္ပံုမွ)

Wednesday, April 21, 2010

ဟုတ္ေစ/ဟုတ္ကဲ့

ယို႔.. ယို႔..
ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္မယ္
မဟုတ္ခ်င္ မဟုတ္ဘူး
ေအာင္ေစ ပိုင္ေစ နိုင္ေစ ပြဲေပါင္း
ဟုတ္ဒါန္း ငယ္ေဆာင္
ဟုတ္ဒါန္း ငယ္ေဆာင္
မဟုတ္က ဟုတ္ကေတြဗ်ာ
ဟုတ္ရမယ္လို႔ နင့္ကို ေျပာေနလို႔လား..
အဲဒါ ဟုတ္ကို မဟုတ္တာ
မင္းလည္း မင္းဘာသာဟုတ္
ဟုတ္ရဲ႕လား၊ ဟုတ္ၿပီလား..
တကယ္ အဟုတ္ႀကီး
တယ္ဟုတ္ပါလား..
“ဟာ”ေတြ ျဖဳတ္လုိက္ရင္ေတာ့
အဟုတ္ဗ်ာ
သူ႔ဟာနဲ႔ သူေတာ့လည္း
ဟုတ္ေနတာပဲေလ
ဒါ “ဟုတ္”အေၾကာင္းေတြ မဟုတ္လား..
ဟုတ္တိ ပတ္တိလည္း
မဟုတ္ေပါင္ဗ်ာ..
တကယ္ ဟုတ္လို႔ကေတာ့
ကိုကို ေသၿပီသာမွတ္
ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္
ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ စမ္းၾကည္႕ခ်င္တယ္
ဟုတ္မဟုတ္
ေသခ်ာလွန္ေလွာၾကည္႕ခဲ့ပါလားရွင္
မဟုတ္ဘူး..
ဘတ္သီးမ်ား
တယ္ဟုတ္ေနပါလား..
လုပ္ႀကံစရာ ဟုတ္မွန္ရာမ်ားနည္းတူ
ဟုတ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ေျပာလို႔ရသမွ်
ဒါမွမဟုတ္..
ဒီေန႔ဟာ ဒီေန႔မွ
ဟုတ္-ရန္-ေကာ-ဗ်ာ-


ခန္႔ေန

Tuesday, April 13, 2010

စာပုိ႔ခို

ဘာမွန္းမသိလည္း
အသက္နဲ႔ရင္းၿပီး ပ်ံသန္းလာမယ္။
ပံုျပင္ထဲမွာဆို
ယုန္ကေလးလည္း ပညာရွိ။
လိပ္ကေလးလည္း
တစ္ေန႔တစ္လံေရြ႕ေနမယ္။
လူနဲ႔မတူတဲ့ လူ႔ဘဝ
ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း မတူတဲ့လူ႔ဘဝ
လူ႔ဘဝဟာ
ေမွ်ာ့တစ္ေကာင္လို ေသြးမစုပ္နိုင္ခဲ့ပါ။
ေနေရာင္ျခည္မွာ
ဘလိတ္ဓားဟာ တလက္လက္ဝင္းပလို႔။
မနက္ျဖန္မွာ
ဘယ္သူ႔နာေရးသတင္းၾကားရမလဲ။
ဘာမွန္းမသိလည္း
အသက္နဲ႔ရင္းၿပီး ပ်ံသန္းလာမယ္။ ။


ၾကည္ေဇာ္ေအး
(႐ိုး႐ိုးသားသားသစ္သီး ကဗ်ာစာအုပ္မွ).



Monday, April 12, 2010

ညီေလး.. ကိုယ့္ကို သတိတစ္တို႔ေလာက္

ဆာေပမယ့္ မနင္..
နာေပမယ့္ မက်င္ပါဘူး..
ခင္မ်ား ဒဏ္ရာေတြ နက္မွန္း ကၽြန္ေတာ္သိေနတာပဲ
ဒါမယ့္ နီတယ္လို႔ ေျပာရင္ ပိုမွန္မလားဗ်ာ..
အပူခ်ိန္ေတြ မတက္ဘဲ ဖ်ားေနသူႀကီးငဲ့
မေန႔က အေၾကာင္းမျပန္တာနဲ႔
ဒီမွာ အက္ေၾကာင္းေတြ ျပန္ထေနၿပီ
တကယ္..
ဝန္/ဝင္ ခံေပးဖို႔ က်ဳပ္မွာ
(ဓါတ္ခဲ) အားမရွိေတာ့ပါဘူး
ေကာင္းကင္မွာ ဟိုအေကာင္ေတြ
အစုတ္လိုက္ အ႐ြဲ႕လိုက္ ပ်ံေနတာကိုၾကည္႕ရင္း
ဒီမွာေတာ့ ပန္းဝင္လိုက္၊ ပန္းထြက္လိုက္
တစ္ေယာက္ထဲ စိတ္ခ်တတ္ သူ႕အေၾကာင္းသိရလို႔
စိတ္ဓါတ္ေရာ ကိုယ္ဓါတ္ပါ က် ေလ တယ္
သူ႕ ေက်ာ္ခိုင္းမလား..
ကိုယ္ ေက်ာခိုင္းရမလား..
အဝတ္ေတြ
သူပံုထား/ သူပုန္ထတာ ေတြ႕ေတြ႕ေန..
ေမးခြန္းကို မေျဖတတ္ခင္ေတာ့
အေျဖကို ေမးၾကည္႕မယ္..
ဒါနဲ႔ ေနမေကာင္းတဲ့ေန႔ေတြကို
နွစ္ဆယ္ေပးဝယ္လာတယ္ဆိုတာ ဟုတ္လား..
တရားသူႀကီးမင္းေရ..
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တကယ္ ထုတ္နွဳတ္/လုပ္ သံုးစြဲလို႔ရမရ
ေလ.ကုန္.နွဳတ္.ပိတ္ လိပ္မူေပးပို႔ေပးပါ


ခန္႔ေန

Sunday, April 11, 2010

အမွတ္ရျခင္း

ကိုေခ်ာေရ
တစ္ေန႔က ခင္မ်ားကိုေတြ႔လိုက္တယ္
သစ္သားဘတ္စ္ကားအိုႀကီးတစ္စီးေပၚမွာ
ခင္မ်ားသူငယ္ခ်င္း မာယာေကာ့ဗ္စကီးနဲ႔
စကားေတြ ေဖာင္ဖြဲလို႔
ခင္မ်ားတို႔ အနာဂတ္အေၾကာင္း
ေျပာခဲ့ၾကတာလား ဒါမွမဟုတ္
ၾကယ္ျပာေလးနဲ႔ ခင္မ်ားစားခဲ့တာ
ထမင္းအသိုးေတြသာ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းလား။

ၿပီးေတာ့မွ
တစ္ခုခုကို ခင္မ်ားတို႔သတိရသြားၾကသလို
ဘတ္စ္ကားေပၚက ခုန္ဆင္းသြားၾကျပန္တယ္။
ဘာလဲ
ခင္မ်ားသူငယ္ခ်င္းက
မာရီယာနဲ႔ ေလးနာရီမွာခ်ိန္းထားၿပီး
ခင္မ်ားက ေဂၚကီရဲ႕ဇာတ္လိုက္ေတြနဲ႔
သစ္ေတာလမ္းမွာ ခ်ိန္းထားခဲ့လို႔လား။
အခုေလးတင္
ကၽြန္ေတာ္မျမင္ဖူးလိုက္တဲ့ လူႀကီးတစ္ေယာက္
ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေမးသြားတယ္
ေမာင္ေခ်ာႏြယ္ကို ေတြ႔မိသလားတဲ့
သူ ေက်ာခ်စရာတစ္ေနရာ ရသြားၿပီလို႔
ကိုယ္ သတင္းၾကားတယ္ ဟုတ္လားတဲ့
ေျပာေျပာဆိုဆို ေရတစ္ခြက္ေသာက္သြားေသးတယ္။

ၿပီးေတာ့မွ
အိပ္ရာက အမွန္တကယ္နိုးခဲ့ေၾကာင္း
ကၽြန္ေတာ့္ဦးေခါင္းမွ ေျခဖ်ားတစ္ဆံုး ေဖ်ာင္းဖ်
မီးခလုတ္ကို ဖြင့္လိုက္တယ္
မိုးေဝးေရ.. ကိုယ္ပါကြာ..
မိုးေဝးေရ.. မင္းတို႔
အိပ္ရာက နိုးၾကၿပီလားကြာ။ ။


မိုးေဝး
၂ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂၀၀၃

Tuesday, April 6, 2010

မသိရင္ခက္မယ့္ အိမ္ေဘးက မနက္ျဖန္ေတြ

႐ုတ္တရက္ၾကည္႕လိုက္ရင္ေတာ့ ဒါဟာ လယ္ထြန္သြား ႏြားေမ့ေလာက္ေအာင္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ကြင္းျပင္ႀကီးမ်ားေပါ့.. ေသခ်ာၾကည္႕ကာမွ ၁၉ရာစုက ၂ထပ္တိုက္ သခ်ဳိင္းအေဆာက္အဦးႀကီးမွန္း ေတြ႕မယ္.. ဒါေတာင္ ေရးေရးကေလး.. ဒါမယ့္ ဘဲလ္တီးတဲ့အခါ ေအာက္ထပ္မွာေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ေကာ္ဖီဆက္ဖို႔အတြက္ ဝန္မေလးၾကတဲ့ စိတ္ကေတာ့ ရွိတုန္းပဲ.. အဲဒီ ဘလက္အင္ဝွဳိက္ ေကာ္ဖီေတြထဲ အသည္းနွလံုးေတြ ေပါေလာေပၚေနတဲ့ တခ်ိဳ႕တေလေန႔ေတြက် ကၽြန္ေတာ္တို႔ နာမည္အသစ္ေတြ ရၾကတယ္ေလ.. ေနဝင္ရီတေရာ၊ အ႐ုဏ္မိုးေသာက္ေတြ၊ မိုးေမွာက္ေတြ၊ အျပန္အလွန္ မ်ိဳခ်ေနရတာေတြ၊ (တခ်ိဳ႕လည္း နင္ေနတာေတြ)၊ ထမင္းသိုးေတြ၊ တနင့္တပိုးေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ျပဇာတ္ေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြဟာ ညစာကိုသာ စားသံုးသူမ်ားျဖစ္ၿပီး အလြယ္တကူ စိတ္မဆိုးတတ္လ်က္ ေန႔စဥ္အမွားတစ္ခုကို ျပုလုပ္ဖန္တီးၿပီး ကုသိုလ္ျပဳၾကရာမွာ ပုံသဏၭာန္အားျဖင့္ေတာ့ ဒါဟာ အေကြးႀကီး၊ အဝိုက္ႀကီး ျဖစ္ေနေပလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ လက္ခေမာင္းခတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ေရငတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆို တစ္ေယာက္ေသြးကို တစ္ေယာက္ေဖါက္တိုက္ဖုိ႔ အသင့္ရွိၾကတယ္။ ဘယ္သူ႔အလိုေတာ္က်မွ မဟုတ္ပါဘူး။
သက္ဆိုင္ရာလူငယ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို နိစၥဓူဝ မ်က္လံုးေဒါက္ျဖဳတ္ၾကည္႕ေနၾကတာပဲ.. ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ မမူးတဲ့အျပင္ ေနာက္ဆုံးမိနစ္မွ ကပ္ဝင္သြားတဲ့ စည္းခ်က္ေတြကိုေတာင္ အိပ္ယာဝင္တိုင္း အာ႐ံုျပဳနိုင္ၾကေသးတယ္.. မိုးလင္းတိုင္း တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အသက္ရွင္ေနတာကို ေတြ႕ရရင္ ယူႀကံဳးမရဖက္ငိုၾက။ ဘဝေနနည္းေတြကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ၾက၊ ျဖည္႕စြက္ၾက.. အလိုေလ်ာက္ ဖြင့္၊ပိတ္ တံခါးေတြမွာ ကပ္ထားတဲ့ “တာဝန္ရွိသူမွအပ အျပင္လူမဝင္ရ” စာရြက္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿပိဳင္တူ စုတ္ၿဖဲၾက၊ တခ်ိဳ႕လည္း ေဆးေတြနဲ႔ ပက္ျဖန္း.. ရာသီခ်ိန္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ရန္သူ႔နယ္ေျမထဲက တခမ္းတနား အရိပ္ျပပြဲေတာ္မ်ားဆီ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲလိုက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တေတြအတြက္ေတာ့ ဒါဟာ တကယ့္ကို ခံုမင္ဖြယ္အတိနဲ႔ ေပ်ာ္စရာေတြပါပဲ။ ရွင္ေၾကာင္းႀကံစည္မွဳနဲ႔ တရားစြဲမယ့္ ဝတ္လံုေတာ္ရမ်ားဆိုတာလည္း မေတြ႕မိပါဘူး။ ရာထူးတိုးစရာမလို၊ တေဘာင္ေတြမလို၊ လုယက္စရာမလို၊ တဒဂၤ တံတားခင္းအိပ္မက္ေတြမလို၊ ဇြန္း ခက္ရင္းခ်င္း ထိခတ္သံေတြမလိုဘူးဗ်ာ.. ခ်စ္သူခင္စ ကုထၳိယ၊ ပုရိသကိုေတြ႕တဲ့အခါမ်ားမွာေလ သူ႔ထံပါး ေခါင္းပံုျဖတ္ အသက္ေပးရတာကိုပဲ ဆုလာဘ္ႀကီးတစ္ခုလို ခံယူရင္း “ဒီဘဝအတြက္ ေနာက္တစ္ေယာက္ မရွိနိုင္ဘူးဆိုတဲ့အခါ.. ဒါဟာ အေကာင္းဆံုး သက္ေသ/သတ္ေသ ျပခ်က္သာလွ်င္ မဟုတ္ေပဘူးလား..”
ရႊပ္ (ဓါးနွင့္ အေရျပား ၿငိသြားသံ)


ခန္႔ေန

Friday, April 2, 2010

ပ်င္းရိျခင္းမ်ားနွင့္ ဖက္လဲွတကင္း

တစ္နာရီကုန္ တစ္နာရီခမ္း
တစ္ရာသီကုန္ တစ္ရာသီခမ္း
ေရကုန္ ေရခမ္း
ကဗ်ာကုန္ ကဗ်ာခမ္းပဲ
မေျပးေသာ္လည္း ကန္ရာရွိ
မျပည္႕ေပမယ့္ လွံ်လ်က္ရွိေနေသာ
ထိုင္းမွိဳင္းျခင္းနည္းနည္း
ေလးလံျခင္းမ်ားမ်ား ကြန္႔ျမဴးလ်က္
ဆူပူမွဳျဖင့္ ကဗ်ာမေရးနိုင္
မင္းမဲ့စ႐ုိက္ျဖင့္ ကဗ်ာမေရးနိုင္
အေျခခံအာ႐ံုခံစားမွဳျဖင့္သာ ကဗ်ာေရးနိုင္တယ္လို႔
Access Denied ေတြရွိတဲ့
သူ႕ ၿမို႕ကေလးကို ဘာသာျပန္ၾကည္႕ခိုက္
ကဗ်ာဟာ
ရပ္
ၾကည္႕
သြား လား
ကဗ်ာဟာ ရပ္ၾကည္႕သြားသလား
(ဒါမွမဟုတ္)
ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ လမ္းေၾကာင္းျမန္လား..
မိတ္ကပ္မဲ့ေသာ ဧည္႕ခံပြဲမ်ားအတြင္း
လက္ဝါးေစာင္းေပးျခင္း သည္းညည္းခံလ်က္
ထိုင္းမွိဳင္းျခင္းနည္းနည္း
ေလးလံျခင္းမ်ားမ်ား ကြန္႔ျမဴးလ်က္
ေနထိေပမယ့္လို႔ ထိုင္၍မသာ
ေနထိေပမယ့္ ထိုင္ေနတဲ့မသာ.သာ.သာ.
အဆိပ္ရွိတဲ့ဟာ
ကိုယ့္အဆိပ္ ကိုယ္ျပန္သင့္လို႔
ေသသြားရွာေပါ့။
ေျမြေျခာက္႐ုပ္ကေလးတစ္႐ုပ္လို
သူ႔ကို ကေလးမ်ားက ကိုင္တြယ္ေဆာ့ကစားၾကသည္။



ခန္႔ေန

Free counter and web stats